niedziela, 2 września 2012

Islam


Islam
Przyjeżdżając na Kaukaz , nie do końca byłam świadoma , że to rejon muzułmański. Przekonałam się o tym na miejscu, a mieszkając 6 dni z naszymi astrahańskimi przyjaciółmi i ich przyjacielem z dagestanu troszeczkę dowiedziałam się o kulturze muzułmańskiej . Tak jak napisałam wcześniej muzułmanie to czyścioszki , myją się 5 razy dziennie przed każdą modlitwą . Tak samo samo modlą się 5 razy dziennie po ok 15 minut . Jak to mówił nasz dagestański przyjaciel z 24 godzin , jedną można poświęcić Bogu, to tylko jedna godzina z 24 .
Jedno co trochę zniechęca do islamu to przekonanie o wyższości tej religii nad innymi , o tym, że swego czasu wszyscy ludzie na ziemi będą muzułmanami .
Zresztą znane to jest troszkę z chrześcijaństwa.
Inną kontrowersyjną rzeczą jest stosunek do kobiet .
Sama doznałam tego , gdy do naszej bazy przyjechali mężczyźni i chcieli rozmawiać z jakimś mężczyzną . Mniej więcej wyglądało to tak, jak pyta się małe dziecko czy jest ktoś dorosły w domu . Mieszkający w bazie muzułmanie mężczyźni również , na początku mieli problem z odnoszeniem się do mnie . Pod koniec naszego pobytu mur został troszkę rozbity i w miarę rozmawiali normalnie. Wcześniej o mnie dbano , gotowano zupkę , nastawiano kręgosłup, ale …. kobieta, to kobieta .
Zadaniem kobiety jest rodzenie dzieci i za to w niebie będzie wynagrodzona , o wszystko musi pytać się męża, ojca , czy męskiego członka rodziny . Praktycznie nie może podjąć sama żadnej decyzji dotyczącej niej. Gdy mąż zmusza ją do rzeczy , które naruszają Koran , może poskarżyć się rodzinie męża lub do meczetu
Muzułmanin może mieć 4 żony , z tym , że o wszystkie musi jednakowo dbać . Jak coś dostaje jedna , to to samo musi dać pozostałym. Dlatego posiadanie wielu żon , jest popularne tylko wśród bogatych .
Kobieta to przedmiot o który się dba . Idealna sytuacja dla kobiet , które mają problem z podejmowaniem decyzji czy zatroszczeniem się o siebie materialnie . Taki sztywny podział świata kobiecego i męskiego .
Tutaj w kurorcie większość mężczyzn , kobiet 20% i to głównie z mężczyznami, albo Rosjanki .
Rodzina jest święta , wesela robi się na około 500-1000 osób . Koszty wesela praktycznie pokrywają goście , dając pieniądze . Nadwyżkę nad kosztami wesela otrzymują młodzi.
Nasz degestaśnki przyjaciel przyjechał tutaj oczyścić się przed weselem córki , wynika z tego, że wesele dziecka jest przeżyciem religijno-duchowym
Marad – nasz dagestański przyjaciel jest wyznawcą sufizmu - odłam islamu . Jest bardzo zaangażowany religijnie ma swojego nauczyciela .
Są 4 stopnie
  1. szariat – przestrzegam prawa , każdy ma swoją własność np. to Twój kubek, a to mój kubek
  2. Tatikat – kubki są wspólne
  3. Hakikat – nie ma kubków
  4. Marifat – nie ma mnie,nie ma Ciebie jest tylko Bóg

Do pieniędzy islam odnosi się bardzo pozytywnie , są przejawem Boga , gdyż Bóg jest pod nogami materii.

Muzułmanie jedzą mięso , poza świniną , którą uważają za mięso nieczyste .
Na Kauzkazie mieszka wiele narodowości przede wszystkim muzułmańskich . Rozmawiają oni każdy w swoim języku, jest ich tak wiele , że można się pogubić . ale że znajdujemy się w Rosji , gdzie poziom analfabetyzmu jest najniższy na świecie – znają oni też rosyjski . Bardzo fajnie porozmawiać z muzułmaninem w jego języku. Nie wiedziałam, że to w ogóle możliwe .

A czy muzułmanizm różni się wiele od innych religii …???
Nie, tylko wyobrażenie europejskie o nim jest propagandowe , bo najwięcej ropy jest w krajach muzułmańskich, a wiadomo ropa to pieniądze . Z każdej religii należy wyciągnąć to co najlepsze , bo każda ma i plusy i minusy .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz